Ki vagyok? Mi vagyok?

Hey Queens!

Nincs megállás, robogunk tovább! Mint azt ígértem, ebben a bejegyzésben némineműleg megismerhettek engem. Igyekszem nem túlterhelni titeket a végeláthatatlan gender-elméletekkel, de némi fogalommagyarázatra azt hiszem szükség lesz... Ajánlva az országos sajtónak!


Nos, én Tinez vagyok és maradjunk is ennél, 21 éves emberke (2017). Vidékről jártam egy kaposvári általános iskolába, majd a városba költözésünk után egy ének-dráma tagozatos gimnáziumba őrültködtem. Színház volt az egész világ. Ezek után, utólag elképzelésem sincs, hogy mi a bánatnak, de jelentkeztem a pécsi bölcsész kommunikáció és média szakára, ahová fel is vettek.. Hetek alatt világossá vált, hogy mindez engem nemigen vonz. Így az egyetem téma jelenleg pihen... Most sminkelek, puccparádézok, aktivistáskodok. Mondhatni ezt egy csepp üresjáratnak, de ezen változtatunk. 

Ennyit a technikai részéről, mielőtt leragadna a szemed. Szeretnék néhány sort írni a Drag-hez való viszonyomról, ámde minderről is készítek nektek egy  velős, boncolgatós videót a közeljövőben. Hogy hogyan találkoztam e cifra műfajjal első ízben? Nos, ez egy elég tipikus történet... Láttam hozzám hasonló emberkéket az interneten és tudtam a dolgom, tárátáttátárátáttá... Azonban mégis, eltöltöttem néhány hónapot abban a tudatban, hogy én márpedig nő vagyok. Meg voltam róla győződve, miután előzőleges kutatásom eredményeképp transznemű nőket találtam, "férfi női ruhában" címszó alatt. Ez egy bazinagy melléfogás volt  a részemről. Majd mindezen  elég gyorsan túltettem magam, mikor találkoztam a transzvesztita kifejezéssel. Innentől egyértelmű, egyenes volt az út a Drag Queen-é válás felé. Aztán nézd meg mi lett belőle!  

S akkor most jöjjön, aminek jönnie kell, az identitás és orientáció kavalkád. Köszöntelek a "Gender Studies, Nemek Forradalma c. Bevezető Kurzusán". Na nem, azért meghúzom a határt magamnak, és megkíméllek a barokk körmondataimtól, ígérem. Első körben szeretnék néhány szót ejteni a jobb oldalon ácsorgó unikornisunkról. Az alaptézis az, hogy a szexuális orientációnk (szívecskék), a nemi identitásunk (lábközi kémiai bigyó) és a nemünk kifejezése (gondolatfelhő) három, egymástól teljesen függetlenül is jól működő tulajdonságunk. Orientáció alatt értjük a testi és lelki vágyainkat. Azt, hogy mindazt milyen nemű ember iránt tápláljuk. Identitásunkat tekintve lehetünk nők, férfiak és lehetünk vegyigyümik... Én jómagam nem bináris emberkének tartom magam. Azaz nem szeretem magamról azt mondani, hogy férfi vagyok, viszont nem vagyok nő. Ennél mélyebbre nem is ásnám magamat, én így bőven jól érzem magamat, magammal. Véleményem szerint egy cseppet túl van tolva manapság mindez. Felavatnak egy nem bináris skálát a férfi-nő, homo-hetero között, majd minden egyes milliméterét el szeretnék nevezni és kategorizálni akarják. Akkor nekem Tinez identitásom van, csókolom. A végére maradt a nemünk kifejezése részleg. Ezt az asztalt meg úgy dönteném fel, ahogy van. Ilyen ne legyen! Öltsön mindenki magára azt, amit akar! A szoknya azért nőies, mert a szoknya nőies... Mondj okosabbat, értékelhetőbbet! Nekünk is van minek szellőznie odalent. Az én idegrendszerem sokszor az egeket verdesi, hogy Hölgy társaink sokkal több típusú göncöt aggathatnak magukra, feltűnés nélkül. Minket meg ne zavarjon a feltűnés, ennyike! 

S akkor egy két konzekvencia a fentiek alapján:
  • Egy transznemű ember nem feltétlenül homoszexuális
  • Egy transznemű emberről gáz azt feltételezni, hogy meleg
  • Egy Drag Queen lehet heteroszexuális
Miért? Mert a fent említett három tényező mint mondtam, független egymástól! Csók és könny!

Oh, és igen, meleg vagyok. Micsoda fordulat, nemde?

Megjegyzések