Mi is az a "Drag Persona"? Milyen az enyém?

Hey Queens!

A mai napon a Drag Queen mivoltomból hozok nektek egy szeletecskét. Néhány szót ejtenék a "Drag Persona-mról". Arról, hogy hogy látom én magamat, hogy látom Tinez-t. Muris és izgalmas lenne, ha esetleg néhány szóval Ti is leírnátok, hogy mit gondoltok, milyen is a Tinez? Segítségül idebiggyesztek nektek egy YouTube csatornát, néhány performance-ommal, amit ide kattintva értek el.  

A Drag Persona annak a folyamatnak az eredménye, melyben egy efféle előadó felfedezi, megalkotja és kibontja a színpadi énjét, ami a sminkjét, ruháit és performace-ait is illeti.

Bob the Drag Queen, Miss Fame, Aja
(Leland Bobbé fotói)
Nos, Tinez azt hiszem cseppet diktátor, cseppet komika. A diktátorhoz társul a szadista céda és az őrület, a komikához pedig a finom elegancia. Azt hiszem, színpadon kívül, mikor emberek közt mozgok és háziasszonyt játszom, akkor sokkal inkább vagyok határozott és magabiztos. Bátran szólok oda egy egy hangosat vagy ülök bele egy egy ölbe. Színpadon, a dalaimban viszont inkább vagyok finom. Szeretem a kabarét, a színházat csinálni. Ám néha a dominát is jól esik felpakolni a porondra... (Ezt a pár sort pedig iszonyú nehéz volt összekaparni magamról, szóval tényleg érdekel a Ti véleményetek.) 

A továbbiakban pedig szeretnék ejteni néhány szót a "Drag Persona" fontosságáról. Én is megkapom rendszerint és más előadók is meséltek már arról, hogy mennyire más karakterként kezelik a Drag énjüket. Mi magunk is belátjuk és azok az emberek is elmondják ezt, akik ismernek minket a hétköznapokban is. Számomra nagyon fontos, hogy e két személyiségemet külön kezeljem, még ha nem is egy éles határt húzok közénk. Belőlem nő és születik Tinez, olyan formában, hogy pl. az én zenei ízlésemet viszem fel a színpadra, stb. Viszont nem szeretnék Tinez-zé válni...

Azt hiszem, mindenkinek kéne egy efféle játszós ruha. "Festett arcú maszkok mögé nem lát be a halál.", ahogy Pásztor Anna ikonom megénekelte. Farsangkor felbátorodnak a gyermekek, badarság elhagyni ezt a felnőttkorra. Határok feszegetése, túlnyúlás a komfortzónán, beleállás és veszedelem. 

Volt néhány muris eset, elmesélem a kedvencemet. Egy kedves barátnőm barátnője először látott teljes puccban. Az alkalommal azt hiszem ráadásul cukinak is öltöztem, nem diktátorkodtam. Cunci voltam, ha jól emlékszem. Átparádéztam az éjszakát, hajnalra le akart esni a lábam a tűsarkútól... Így már az öltöző előtt lekaptam, majd berontva az öltözőbe egy igen cifra káromkodással körítve vágtam a sarokba a pár cipőt. Nos, barátnő barátnője megdermedve habogott arról, hogy Ő úgy gondolta, hogy én a melegek között is a hajtűdobáló fajtából való vagyok, elvégre "női ruhában" pajkoskodom az éjszakában... Majd még inkább környékezte, boncolgatta a témát, itt már oldott volt a hangulat, ám azt mondta, hogy minderre majd koccintunk egy könnyed itallal, mire én tudattam vele, hogy pálinkát fogok inni. 
Zárásképp elárulom, hogy a Tinez is megissza a pájeszt'. Minden esetre a Drag Persona meghatározása és konkretizálása iszonyatosan fontos. Party! 

Megjegyzések